E esential sa avem o alimentatie variata și echilibrata pentru a fi sanatosi. Toți știm acest lucru.
Întrebarea e cum facem sa trecem de la teorie la practica? De ce avem nevoie pentru a avea unghii
sanatoase, sănătate care se traduce în frumusețe.
În primul rând, e nevoie de echilibru. Fără el, unghiile noatre pot fi moi, fragile, ingalbenite chiar.
Unii nutrienti ajuta la pastrarea starii de sănătate a unghiilor .

Proteinele sunt necesare pentru formarea keratinei care formează placa de unghii.
Acestea sunt furnizate de pește, ouă, carne, cereale integrale, leguminoase și produse lactate.

Zincul și cuprul stimuleaza creșterea unghiilor.
Zincul se găsește în fructe de mare, pește, ouă, carne roșie.
Cuprul este prezent în grâu, ovăz, soia,fructe de mare .

Fierul și magneziul mențin puterea unghiilor.
Alimente bogate în fier: carne, pește, ouă.
Surse de magneziu: pește și fructe de mare, cereale integrale, legume verzi.

Vitamina A ajută la întărirea unghiilor.
Este concentrată în special în anumite alimente de origine
animale: pește, uleiuri de pește, organe comestibile, brânză, lapte, unt (a se consuma în cantități mici).

Beta-carotenul, esentiala pentru asimilarea vitaminei A de către organism (precursor al vitaminei A)
este dat de: fructe și legume roșii și portocalii (morcov, roșii, dovleac, caise, pepene galben,mango);
legume cu frunze verzi (verdeață, varză, spanac, salată etc.); gălbenuș de ou, somon, creveți, pui.

Vitamina B5 îmbunătățește hidratarea unghiei. Aceasta se gaseste in fructe, legume, carne,
carne de organe, gălbenușuri de ou, ciuperci, cereale integrale, leguminoase.

Vitamina B8, în combinație cu vitamina B5, crește rezistența unghiilor.
Aceasta vitamina se gaseste in drojdie de bere, conopidă, ciuperci, legume, ouă, morcovi, rosii,
spanac, portocale, mere, pește de mare, carne alba, lapte de vacă, produse lactate.

Acizii grași esențiali sunt vitali pentru creșterea și rezistența unghiilor.
Ei sunt prezenti în uleiuri vegetale și pește.

Antioxidantul vitamina E apara unghiile de îmbătrânirea prematură.
Este prezent în nuci, migdale, uleiuri vegetale, germeni de grâu, cereale integrale, peste gras,
unt (a se consuma în cantități mici).

În general antioxidanti (vitamina E, vitamina C si flavonoide) se gasesc in abundenta
in fructe si legume ar promova o mai bună rezistență a unghiilor împotriva agresiunii externe:
soare, tutun, poluarea.